Everybody's got a dream

onsdag 10 oktober 2012

Kallt

Idag var det bitande kallt på morgonen med frost på rutorna och jag kom på att det är hög tid att se över vinterkläderna till barnen hemma. Flaggar förra årets termobyxor eller klarar vi oss inledningsvis? Mina barn har alltid haft en rejäl tillväxtperiod då barn normalt inte har det.
Nämligen runt december inser jag att en del vinterskor börjar bli trånga, vi brukar få köpa nya overaller/termobyxor trots att vi kanske fixat en vid den här tiden. Till saken hör att jag inte gillar att köpa kläder som barnen kan ha och växa i.
Själv vill jag inte gå i termobyxor som jag snubblar på, stövlar jag får skav av för att de har köpts med lite extra utrymme i fall utifall att, eller skor som flyger av om jag sparkar till en fotboll för att de sa i skoaffäern att jag skulle lägga till 1,5cm (eller vad de nu brukar säga) .. så det vill jag helst inte att mina barn ska behöva heller.
Det var på det privata planet vad jag behöver göra!

I butiken fyller jag på med höstnyheterna! Massor av underbara färgglada prylar med ugglor till det lekfulla hemmet, godsaker och annat kul.

Ett litet tag till kan man fynda reavaror, men snart behövs övervåningen till annat.
Det har nämligen blivit dags för kurser! Tjoho! Återkommer mer om det.

Oops inser att jag glömt öpnna entrédörren till butiken! Måste rusa! Ha en go' dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar